Haberphps4

Omen’de Robert Thorn böyle düşündüğü için oğlu Damian’ı öldürmek istemiş, The Exorcist’te Father Kallas psikoloji bilimine olan yakınlığına rağmen Regan’ın kurtuluşunu Şeytan’ın kendi bedenine girerek ve kendisini camdan atarak öldürmesiyle sonuçlandırabilmiştir.

 The Exorcism of Emily Rose’da okültizm sadece pozitif bilimlerce değil resmi ve hukuki olarak da kabul görmemiş, bu yolda hata yapan Father Moore’u (Emily’nin şeytan çıkarma sonucunda ölmesi) kendi sorumluluklarıyla yüz yüze getirmiştir. Emily’nin ölümü şeytan çıkarma ayinindeki bir hata olarak görülürse, bu hata tüm okült ilmine mal olmuş, pozitif tüm bilimlerin okültizme galip gelmesini savunmuştur. Halen yöntemsel bir yaklaşım var olup ruhani tehdit yok edilmemiş, sadece tehdidin yok edilmesindeki yöntem eleştirilmiş, resmi ve yasal olmayan olarak nitelendirilmiş ve bir yaptırım uygulanmıştır.

 İlim ışığında dinin ve okültizmin bir çelişki olarak nitelendirilmesi, bu ikili çatışmanın birisinin galip gelmesiyle sonuçlandırılması kadar, iki terimin de tehdide yaklaşımı açısından değerlendirilmesinin öngörülmesidir.

 Pozitif bilimler kendi imkanları olanağında çözüm yolu aradığı vakit, okültizm olarak nitelendirilen yöntemleri resmi ve hukuki anlamda değerlendirmezler.

 Yine de The Omen, The Exorcist, The Serpent and the Rainbow gibi örneklerde okültizm ve din, bilimin kabul etmediği ancak bilimin imkanlarının tamamen tükendiği noktada devreye girerler. Pozitif bilimler kadar yapıcı olmamakla birlikte, kurban edilmenin de dahil olduğu bir biçimle tehdidi yok etmeye çalışırlar. Herhangi bir garantisi yoktur ancak kişinin dine bakış açısı ve imanı dolayısıyla bir umut ışığı benimserler. Kaotik yapının içeriği kişinin dine yüklediği inançlarının bolluğuyla da ilintilidir. Margeret White fazla dindar karakterinin kızına uyguladığı baskının geri dönüşümüne kurban giderken, Esmeralda sadece önyargılı bir kişi olarak adlandırılır ve kendi önyargıcılığından ödün verir.

 Örnek gösterilen filmlerin realitesi olan ruhani tehdit ve kaynak, amacı doğrultusunda modern ve agnostik karakteri kendi yoluna çekmek için kendi metotlarını karaktere benimsetir.  Yavaş yavaş dini, çözüm yolu olarak gören karakter bilime karşı güvenini yitirmeye başlar. Pozitif bilimler ise bu metotların hataya (ölüme sebep olma) dönüşebileceği yerde kendi yapıcılığını devreye sokarlar ve hem resmi olarak hem de hukuki açıdan kendi üstünlüğünü dine ve okültizme dayatır.

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol